Baťův kanál je historickou vodní cestou nacházející se ve východní části jižní Moravy. Jedná se o vodní cestu vybudovanou v letech 1934 – 1938 za účelem závlah, plavby a zvýšení hladiny spodních vod, ale především za účelem dopravy lignitu firmou Baťa z Rohatce do Otrokovic. V současné době je Baťův kanál 53 km dlouhá vodní cesta, která slouží pro rekreační plavbu od Otrokovic až do Skalice. Plavba probíhá také na samostatných říčních úsecích Kroměříž – Otrokovice a Rohatec – Hodonín. Návštěvníci si mohou vypůjčit malý motorový člun, který si řídí sami a proplouvají si tak vodní cestou dle svých představ. Nebo ti, kteří se jen chtějí nechat pohodlně vézt, si mohou vybrat některou pravidelnou plavbu na větší výletní lodi.
Stále více oblíbenou variantou plavby jsou hausbóty, kdy návštěvníci mohou spojit plavbu po Baťově kanálu s poznáním památek v blízkém okolí. Pro velké skupiny je k dispozici také nabídka různých předem sestavených programů. Plavbu je možno kombinovat i s cykloturistikou a samozřejmě s návštěvou pamětihodností v okolí a ochutnávkou krajových specialit. Podél celé vodní cesty vede cyklotrasa.
Tato unikátní technická památka byla vystavěna v letech 1934-1938. Měla zajistit závlahový systém pro oblast Slovácka od obce Rohatec až po Veselí nad Moravou a sloužit k dopravě hnědého uhlí do Otrokovic pro Baťovy závody. Na trase Baťova kanálu byla řada unikátních technických zařízení: např. výklopník uhlí v Sudoměřicích, lanovka pro přetahování člunů přes řeku Moravu ve Vnorovech, dva pomocné jezy na Veličce a Radějovce a také 23 silničních a hospodářských mostů, 7 lávek, 2 sklápěcí mosty či 1 zvedací most úzkokolejné dráhy.